Avaya (Customized Output Format Call Center)
Данные и Параметры соединения ниже соответствуют только программе Advanced PBX Data Logger и могут быть не применимы для других программных продуктов.
Avaya Communication Manager 4.X
1. Change node-name ip and add a new entry that hosts our PBX Data Logger application.
2. Change ip-services add a new entry of CDR1, and fill out the rest of the values. If you go to page three, you may need to set the "Secure" or "Reliable" option to N.
3. Change system cdr and setup the link how you want it outputted.
4. Disable the switch for "Legacy" output.
5. Our software expects date in MMDDYY format if nothing else is specified explicitly.
Our software does not support Reliable Session Protocol. You need to select another protocol type in your PBX
Launch the Avaya Site Administration software and go to the "CDR Parameter Settings;" tab to configure the CDR format. Please have a look at a record length when you finish setup.
Execute the "change system-parameters special-applications" command to configure custom options. With this option enabled, the PBX will output a call duration with seconds and the full 4-difit year.
The following option allows you to create a unique ID for each call (UCID).
- Create Universal Call ID (UCID) - set to Y
- UCID Network Node ID - specify any unique value (for example, if you have five PBXs, you may use numbers 1..5).
- Copy UCID - set to Y (use the same UCID for transit calls and conferences)
On the page 11, set the "Expert Agent Selection" parameter to Y.
On the page 13, set the "Send UCID to ASAI" parameter to Y.
Finally, execute the "save trans all" command.
Выбор правильного модуля-парсера для Avaya (Customized Output Format Call Center)

Avaya (Customized Output Format Call Center)
Avaya (Customized Output Format Call Center)
Данные, извлекаемые PBX Data Logger
Описание | Тип данных | Имя колонки |
---|---|---|
Время звонка | datetime | CALL_TIME |
Длительность звонка (с) | integer | CALL_DURATION_S |
Condition code | string | CALL_TYPE |
Направление | string | DIRECTION |
Идентификатор вызова | string | FLAG3 |
Набранный номер | string | DIALED_PHONE |
Вызывающий телефон | string | CALLER_PHONE |
Расширение | string | EXT |
Access code dialed | string | FLAG1 |
Access code used | string | FLAG2 |
Линия code | string | TRUNK |
Код авторизации | string | AUTH |
VDN Расширение number | string | ACC |
FRL | string | FLAG6 |
Incoming circuit ID | string | FLAG4 |
Outgoing circuit ID | string | FLAG5 |
Признакs (feature, Tsc, Res) | string | FLAG7 |
Feature Признак | string | FEAT_FLAG |
Tsc Признак | string | TSC_FLAG |
Res Признак | string | RES_FLAG |
Интересуют отчеты об использовании АТС?
Мы предоставляем утилиту PBX Reports, которая включает различные ручные, запланированные и email-отчеты, встроенный веб-сервер и другие функции. Внедрите свою систему учета вызовов для Avaya (Customized Output Format Call Center). Попробуйте нашу программу PBX Reports с отчетами
Нужна история звонков в базе данных?
Эта стандартная функция позволяет программе принимать и экспортировать данные SMDR или CDR в реальном времени непосредственно в вашу базу данных. Посмотрите нашу статью о записи истории звонков в базу данных
Похожие на Avaya АТС
Avaya (Customized Output Format ACM 6.0+)Avaya (Customized Output Format ACM 4.0+)
Avaya (Enhanced Unformatted Output Format ACM 4.0+)
Avaya (Expanded Output Format ACM 4.0+)
Быстрый переход к настройкам подключения для других АТС и форматов данных ↴
Замечание: Продукты и компании, указанные здесь используются только для обозначения и идентификации, и могут быть торговыми и/или зарегистрированными марками соответствующих компаний.
Advanced PBX Data Logger, связанные темы:
здесьПоследовательный интерфейс RS232 разводка и сигналы Кабели и сигналы Кабели мониторинга данных