Aastra 470 (PC5 format). Параметры соединения и формат данных SMDR/CDR
Данные ниже соответствуют только программе Advanced PBX Data Logger и могут быть не применимы для других программных продуктов.
PBX settings (R3.2+)
Please,
1. Login to your PBX management console using your favorite browser.
2. Go to the "Tariffication → General" page.
3. Change the settings:
3.1 Enabled: checked.
3.2 OCL + ICL tariffication: checked.
3.3 IP address: 192.168.1.27 (the IP addres of the computer where Advanced PBX Data Logger was installed).
3.4 TCP port: 1080.
3.5 OCL format: PC5.
3.6 ICL format: PC5.
3.7 OCL header: empty.


Configuring PBX Data Logger
Our software should work in the TCP client mode. It means that our software will initiate connection with the PBX and the PBX will work as a server. Add one or several PBX IP addresses here (the IP address of the Aastra 470). The port number should match the port that you have defined within the PBX (1080 in the example below).
Данные, извлекаемые PBX Data Logger
Описание | Тип данных | Имя колонки |
Время звонка | datetime | CALL_TIME |
Длительность звонка | datetime | CALL_DURATION |
Длительность звонка (с) | integer | CALL_DURATION_S |
Расширение | string | EXT |
Тип звонка | string | CALL_TYPE |
Направление | string | DIRECTION |
Стоимость | float | COST |
Call metering pulses | integer | FLAG1 |
Линия | string | TRUNK |
Вызывающий телефон | string | CALLER_PHONE |
Набранный номер | string | DIALED_PHONE |
Набранный номер 2 | string | FLAG2 |
Длительность ожидания ответа (с) | integer | RING_S |
Длительность ожидания ответа | datetime | RING |
Sequence No | string | FLAG5 |
Record No | string | FLAG6 |
Замечание: Продукты и компании, указанные здесь используются только для обозначение и идентификации и могут быть торговыми и/или зарегистрированными марками соответствующих компаний.