NEC Univerge SV8100. Параметры соединения и формат данных SMDR/CDR


Данные ниже соответствуют только программе Advanced PBX Data Logger и могут быть не применимы для других программных продуктов.

SV8100

PROG 10-12-01/02: confirm your IP address given for the CPU
PROG 35-01-01: Output Port Type (select: LAN)
PROG 10-20-05: SMDR Output Port (input: 60010)
PROG 14-01-06: SMDR Print-Out (checked)

Repeat for all the trunks necessary

Reboot SV8100

Call logging via LAN

  1. Open your favorite browser.
  2. Navigate to the http://192.168.1.220/ (replace the IP address with the address of your PBX)
  3. Login using the installer name and password (by default: sltech/12345678).
  4. Change the settings below.
  5. Apply the changed settings.

Note 1: The SMDR format (35-01-08) depends on the selected parser type (PBX Data Logger - Configuration - Modules - Parser)

Note 2: The SMDR date format (80-05-01) can be changed on the PBX side or selected in the parser settings (PBX Data Logger - Configuration - Modules - Parser - Setup)

LAN Setup

SMDR Output

SMDR Output Settings

Configuring PBX Data Logger

Our software should work in the TCP client mode. It means that our software will initiate connection with the PBX and the PBX will work as a server. Add one or several PBX IP addresses here (the IP address of the NEC SV8100). The port number should match the port that you have defined within the PBX (60010 in the example below).

TCP Client Mode - NEC SV8100
60010
60010

Look also at settings for NEC SL1000.

Данные, извлекаемые PBX Data Logger

ОписаниеТип данныхИмя колонки
Тип звонкаstringCALL_TYPE
НаправлениеstringDIRECTION
Время звонкаdatetimeCALL_TIME
COstringTRUNK
Длительность звонкаdatetimeCALL_DURATION
Длительность звонка (с)integerCALL_DURATION_S
РасширениеstringEXT
Набранный номерstringDIALED_PHONE
АбонентstringACC

Замечание: Продукты и компании, указанные здесь используются только для обозначение и идентификации и могут быть торговыми и/или зарегистрированными марками соответствующих компаний.