Siemens Unify OpenScape Business X8. Параметры соединения и формат данных SMDR/CDR


Данные ниже соответствуют только программе Advanced PBX Data Logger и могут быть не применимы для других программных продуктов.

Configuring Siemens Unify OpenScape

The settings below are also applicable for:
Unify Openscape Business X3 V1/V2 or V3
Unify Openscape Business X5 V1/V2 or V3
Unify Openscape Business X8 V1/V2 or V3

1. Go to WEB GUI → Basic Settings → Call charges → Output format.
2. Select the necessary format of call records. The compressed output must be DISABLED.
3. Select the output format "LAN-TCP-Client".
4. Specify the IP address of the computer with our software in the "TCP-Client" field.
5. Adjust other CDR settings as shown below.
6. Download the KDS file from your PBX using HiPath Manager.
7. Change the "Separator" option in CDR settings to blank. By default, it is set to "|". This option only available with HiPath Manager and not in web GUI.
8. Save and apply the changes.

Siemens Unify OpenScape Business X8 1

Siemens Unify OpenScape Business X8 3

Configuring Advanced PBX Data Logger

Advanced PBX Data Logger should be configured to the TCP server mode and listen on 0.0.0.0:7000 (see below). The port number should match the value from the SMDR settings in Siemens Unify Openscape Office.

TCP Server Mode for Siemens Unify Openscape Office

7000

7000

Данные, извлекаемые PBX Data Logger

ОписаниеТип данныхИмя колонки
Время звонкаdatetimeCALL_TIME
ЛинияstringTRUNK
РасширениеstringEXT
Ожидания ответаdatetimeRING
Длительность звонкаdatetimeCALL_DURATION
Длительность звонка (с)integerCALL_DURATION_S
Тип звонкаstringCALL_TYPE
НаправлениеstringDIRECTION
Вызывающий телефонstringCALLER_PHONE
ТелефонstringDIALED_PHONE
СтоимостьfloatCOST

Замечание: Продукты и компании, указанные здесь используются только для обозначение и идентификации и могут быть торговыми и/или зарегистрированными марками соответствующих компаний.